سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر آزمون 6 آذر 94

موضوع اصلی این جلسه: هدف گذاری چند تا از ده تا

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر آزمون 6 آذر 94

موضوع اصلی این جلسه: هدف گذاری چند تا از ده تا

آزمون های بی بهانه (آزمون‌های جمع بندی) یک ایستگاه جبرانی محسوب می‌شوند. هم چنین کارنامه ی تقسیم نگاه را تهیه کرده ایم که در اختیار پشتیبان ها و مدیران و دانش‌آموزان و اولیا قرار می‌گیرد تا در یک نگاه عملکرد دانش‌آموزان مشخص باشد و به هدف‌گذاری کمک شایانی کند.

جلسات 5نفره آذرماه را تحت عنوان :" هدف‌گذاری برای پیشرفت در امتحانات مدرسه دی ماه" از پایه تا کنکور، در سراسر کشور برگزار می کنیم. در این جلسات دانش‌آموزان به همراه اولیا و پشتیبان‌ها برای پیشرفت در امتحانات مدرسه دی ماه هدف‌گذاری می‌کنند. امتحانات مدرسه برای سال چهارمی ها هم است و اولویت کنکوری ها هم باید بر مفهومی خواندن و تشریحی خواندن باشد.

هدف گذاری چندتا از ده تا

هدف گذاری چندتا ازده تا به این معنی است که دانش آموز تصمیم می‌گیرد که از هر ده سوال آزمون به چند سوال پاسخ دهد . این هدف گذاری برمبنای تراز شما و نتایج آزمون های قبلی و میزان مطالعه و آمادگی دانش آموز انجام می شود .

در کنار این هدف گذاری می توانید سه نوع هدف گذاری انجام دهید: براساس درصد، تراز و رتبه، که چند تا از ده تا ساده تر و ملموس تر است. هدف گذاری با تجسم خلاق متفاوت است و ما با تجسم خلاق خیلی موافق نیستیم. بهتر است هدف گذاری چند تا از ده تا را دو بار انجام دهید یک بار پس از دریافت کارنامه ی آزمون قبل و هنگام بررسی سوال ها و بار دوم قبل از شروع آزمون بعد . قبل از آزمون در یک برگه شما هم هدف گذاری چند تا از ده تا را برای تمام دروس انجام می دهید و در پشت همین برگه خودنگاری آغازی و پایانی را می نویسید.

در نوبت اول وقتی شما نتایج کار خود را در کارنامه می بینید می توانید تشخیص دهید که با توجه به تصمیم و برنامه ای که برای مطالعه، طی دوهفته ی بعد دارید چه هدفی را برای خودتان در نظر بگیرید آیا چند تا از ده تایتان را ثابت نگه دارید یا اندکی بیشتر کنید . هدف گذاری شما نه بلندپروارانه باشد و نه سهل الوصول و ساده و اگر تا حدی چالشی باشد بهتر است. هدف باید مشخص، قابل اندازه گیری، دست یافتنی، واقع بینانه و زمان دار باشد. هدف گذاری چند تا از ده تا شامل تمام این آیتم ها هست. هر دانش آموزی یک روشی برای هدف گذاری دارد. روش خودتان را بشناسید و هدف گذاری کنید. در هدف گذاری هم باید خوداتکا باشید هم به صحبت های دیگران گوش کنید و مشورت پذیر باشید البته ما بیشتر تلاش می کنیم که خوداتکاتر باشید. شما باید به مرور خودتنظیمی داشته باشید. خودتنظیمی متشکل است از مدیریت تفکر (فراشناخت) و مدیریت اراده (هوش هیجانی). شما خودتان باید بتوانید خودتان را مدیریت کنید و بهترین مشاور شما پدر و مادر شما هستند. در هدف گذاری نقش اصلی را خودتان دارید ولی از کمک اولیا و پشتیبان ها و مدیران بهره می برید.

در نوبت دوم یعنی دوهفته بعد، درست قبل از شروع آزمون، در برگه ی هدف گذاری ، هدف گذاری چند تا از ده تا را می نویسید . اکنون دو هفته گذشته است و شما می دانید واقعا چقدرو چگونه مطالعه کرده اید . قبل از آزمون مجددا هدف گذاری چند تا از ده تا را انجام می دهید . شاید برخی از اعداد قبلی راکمی تغییر دهید .

اگر عملکرد شما از توقع پدر و مادرتان و خودتان پایین تر باشد شما دچار استرس می شوید، بهترین حالت این است که توقع شما بین عملکرد شما و انتظارات اولیایتان باشد ولی به صورت معمولی بیشتر شاهد این بوده ام که دانش آموزان توقعات بیشتری از خودشان دارند چرا که آرزوهای بالایی دارند. یکی از روش های خودتنظیمی هدف گذاری است و امروز در این جلسه هدف گذاری کوتاه مدت 2 هفته ای را به شما یاد می دهیم. شما در اینجا مدیریت خود بر خود را یاد می گیرید. اگر به دفتر برنامه ریزی توجه کنید می بینید در صفحات این دفتر جایی تحت عنوان پیش بینی داریم و شما پس از مدتی با پر کردن این دفتر به مرور از خودتان شناخت پیدا می کنید. شما می توانید با دوستانتان جمع شوید و هر بار روی موضوعات یکی از دوستان بحث کنید و این ایده را دکتر مشایخی بنیان گذار دانشکده ی MBA دانشگاه صنعتی شریف به همراه دوستانشان در مقطع دکترا اجرا می‌کردند.

پس از آزمون و هنگام دریافت کارنامه متوجه می شوید که هدف گذاری هایتان چقدر دقیق بوده است و در چند درس توانسته اید به همان نتایج برسید و در درس هایی که نمره تان بهتر از هدف گذاری یا کم تر از هدف گذاری شده است ، راهکارهای موثر یا علت ها را بررسی می کنید و مجددا برای آزمون بعد هدف گذاری چند از ده را انجام می دهید و به این ترتیب خودشناسی و خود آگاهی تان را تقویت می شود و قدم به قدم خودتان ، خودتان را هدایت می کنید . اخطار: از نقاط قوت خودتان آغاز کنید. همچنین عاشق مساله و چالش باشید و عاشق راه حل نباشید.

برای هدف گذاری چند از ده ،‌نقش اصلی با خود شماست اما از کمک پشتیبان ، پدر ومادر و دوستان نیز بهره بگیرید . یکی از مهم ترین کمک ها این است که هدف گذاری های بلند پروازانه انجام ندهید و هدف گذاری تان واقعی بینانه باشد .

چرا هدف گذاری چند تا از ده تا، از هدف گذاری روی تراز و رتبه بهتر است؟

هدف گذاری چندتا ازده تا، قابل شمارش و محسوس است و شما در جلسه ی آزمون می توانید به سادگی و با شمارش سوال هایی که در هر درس پاسخ می دهید متوجه شوید که از هر ده سوال به چند سوال پاسخ داده اید . اما نمره ی تراز و رتبه ی شما در هر آزمون بستگی به نمره ی سایر دانش آموزان دارد ودر جلسه ی آزمون قابل تشخیص نیست در صورتی که چند تااز ده تایتان را در همان جلسه ی آزمون می توانید به راحتی بشمارید و معلوم کنید که از هر ده سوال به چند سوال پاسخ داده اید .علاوه بر این نمره ی تراز محسوس و ملموس نیست در حالی که چندتا از ده تا قابل تجسم است ، مثلا وقتی می گویید از هر ده سوال به سه سوال پاسخ خواهم داد می دانید که چه هدفی را در نظر دارید اما وقتی می گویید می خواهم ترازم را صد نمره بهتر کنم نمی دانید که معنی واقعی و اندازه ی واقعی آن چیست . بنابراین بهتر است در هدف گذاری کوتاه مدت روی چند تا از ده تایتان در هر درس هدف گذاری کنید .

دربازه های طولانی تر ، مثلا در هدف گذاری های میان مدت می توانید علاوه بر چند تا از ده تا روی تراز هم هدف گذاری کنید.

چرا کار کردن با چند تا از ده تا بهتر از کار کردن با درصد است ؟

چند سال پیش مفهوم چند تا از ده تا را طراحی کردم و اکنون در کانون و به ویژه در گروه آزمون سطح دشواری سوال ها با معیار چند از ده اندازه گیری می شود. این معیار خیلی ساده تر و محسوس تر است . گنک و مبهم نیست . کار کردن با اعداد یک رقمی خیلی ساده تر است و راحت تر در ذهن می ماند و نیازی به محاسبات پیچیده ندارد، ذهن را زیاد درگیر نمی کند. قضاوت کردن را هم ساده تر می کند و تفاوت تغییرات معنی دار و تغییرات جزیی و کم اهمیت را به خوبی مشخص می کند. شما باید بتوانید بیان کنید بیان کنید که در هر درس وضعیت چند تا از ده تای شما چند است و مشخص کنید روی کدام درس تصمیم دارید هدف گذاری کنید.

پیشنهاد: روی یک یا دو درس هدف گذاری کنید و یک یا دو واحد از ده تا افزایش را هدف گذاری کنید.

سوال یکی از مادران: عدد هدف گذاری سوالات درست هاست ولی بقیه سوال ها نزده هستند یا غلط؟

برای سادگی این هدف گذاری را طراحی کرده ایم و هدف گذاری چند از ده سوالات درست هستند.

یک حسن این هدف گذاری این است که تغییرات معنی دار را از کم اهمیت جدا می کند.

ارتباط چندتا از ده تا با نمره ی تراز

وقتی سطح دشواری آزمون ها استاندارد باشند شما می توانید ارتباط خوبی بین چند تا از ده تا و نمره ی تراز برقرار کنید . هم اکنون چند سال است که در گروه آزمون ارتباط بین نمره ی تراز دانش آموزان کانون و چند تا از ده تایشان را در کنکورسراسری بررسی می کنیم و سطح دشواری آزمون های کانون را بر همین اساس تنظیم می کنیم . البته برای دقت بیشتر ، سطح دشواری آزمون های کانون را بر اساس میانگین چند تا از ده تا در طی سه سال متوالی کنکورهای اخیر در نظر می گیریم زیرا ممکن است یک درس در یک سال ساده تر یا دشوارتر شود اما بازه ی سه ساله بازه ی مطمئن تری است . اکنون شما به راحتی می توانید پیوند بین چند تا از ده تای خود در هر درس را با نمره ی ترازی که به دست خواهید آورد، تشخیص دهید وحتی می توانید با توجه به چند تا از ده تایتان در همان جلسه ی آزمون تخمین بزنید که در هر درس نمره ی ترازتان چه خواهد شد و تراز کل شماچه تغییری خواهد داشت . اگر در طی آزمون های متوالی که در کانون شرکت می کنید روی چند تا ازده تایتان کار کنید و با این ابزار برنامه ریزی کنید در جلسه ی آزمون اصلی هم خواهید توانست خود را به خوبی مدیریت کنید و بلافاصله پس از پایان آزمون تراز و رتبه ی خود را تخمین بزنید .

نتیجه : هدف گذاری و کار کردن با چند تا از ده تا ، شناخت شما را از خودتان و توانایی هایتان واقعی تری می کند . وقتی خودتان را بهتر می شناسید آرامش بیشتری پیدا می کنید و خودتان را بهتر مدیریت می کنید .

........................................................................  

سطح دشواری آزمون های برنامه ای کانون در سه آزمون گذشته

آیا می خواهید بدانید سطح دشواری آزمون های کانون در مقایسه با سطح دشواری کنکور سراسری در سه آزمون مهرماه و آبان ماه چگونه بوده است ؟ جدول های ضمیمه این مقایسه را انجام می دهند و مشخص می کنند برای هر بازه ی ترازی آزمون های کانون در مقایسه با کنکور سراسری چه وضعیتی را داشته اند؟ حتما در هنگام بررسی بازه ی ترازی خود را درنظر بگیرید زیرا ممکن است سطح دشواری آزمون برای بازه ی ترازی شما منطبق بر سطح دشواری کنکور باشد اما برای یک بازه ی دیگر دشوارتر یا آسان تر باشد . البته همان طور که در جدول ها مشاهده خواهید کرد در اکثر خانه ها ( یعنی برای اکثر بازه های ترازی ) سطح دشواری آزمون ها منطبق بر سطح کنکوراست . ( خانه های منطبق با رنگ سفید مشخص شده اند ) . در برخی موارد سطح دشواری آزمون های کانون بیشتر است ( اگر فقط یک واحد دشوارتر باشد با رنگ زرد و اگر دو واحد دشوارتر باشد با رنگ قرمز مشخص می شود) . در برخی موارد سطح دشواری آزمون های کانون کمتر از کنکور سراسری است یعنی ساده تر است ( اگر فقط یک واحد ساده تر باشد با رنگ سبز و اگر دو واحد ساده تر باشد با رنگ آبی مشخص می شود)

طی سال های گذشته برای تنظیم سطح دشواری سوالات آزمون های کانون تلاش های زیادی شده است.

........................................................................ 

کارنامه ی تقسیم نگاه: ابزار جدید کانون

این کارنامه، کارنامه‌ی تقسیم نگاه است و بعد از استفاده از آن باید به دانش آموزان توجه کنید. با این کارنامه فیلم رفتار دانش آموز را می بینید. هدف از این کارنامه توجه به همه‌ی دانش آموزان یک پشتیبان است. هم‌چنین با این کارنامه، پشتیبان خیلی خوب می تواند به منابع نیز توجه کند. هنگامی که به دانش آموزان توجه کنید پیشرفت می کنند. برگه‌ی تماس پشتیبانی می‌تواند همین برگه باشد و مجموع این برگه‌ها برای هر پشتیبان در واقع دفتر تداوم تقسیم نگاه پشتیبان می شود.

در دنیای امروزه، افراد دنیای انفرادی خودشان را دارند. هنگامی که تعداد افراد زیاد است با طبقه بندی می توانیم به تمام افراد توجه کنیم. طبقه بندی نیز می تواند به روش خاص پشتیبان صورت بگیرد مثلا دانش آموزان قدیمی، جدید یا بورسیه و عادی (از بین دانش‌آموزان بورسیه و عادی، ما انتظار داریم دانش آموز بورسیه بیشتر پیشرفت کند چون معتقدیم آن‌ها امکانات نداشته‌اند و با در اختیار قرار دادن امکانات، رشد می‌کنند)، هم مدرسه ای بودن، اولیای تحصیل کرده و غیر تحصیل کرده. پس از طبقه‌بندی، وقتی مدلی را درست کردید یا طبقه بندی کردید دیگر زیاد نیاز به فکر نیست. به جای تفکر در مورد همه، فقط با چند تیپ گروه دانش‌آموز سرو کار خواهید داشت. ادوارد دوگونو که روش تفکر را آموزش می‌دهد معتقد است" انسان تا جائی فکر می کند که دیگر فکر نکند."

دانش آموزانی که اولیای آن ها به آن ها بیشتر توجه می کنند موفق تر می شوند ولی وظیفه ی ماست که به همه خصوصا کسانی که اولیای آن ها کمتر توجه می کنند توجه کنیم. اگر اولیا خصوصا اولیای تحصیل کرده زمان صرف فرزندشان کنند نتیجه ی بهتری می گیرند.

اولین نکته ای که در ارزیابی کارنامه یا ارزیابی خودمان باید مدنظر قرار دهیم توجه به نقاط قوت است.

 حسن این کارنامه برای مشاوران و پشتیبان ها این است که در یک نگاه می توانند فیلم عملکرد دانش آموزان را مشاهده کنند. این کارنامه برای گروه های مختلف ارائه می شود و به مرور مشاوره ها نیز براساس آن می تواند ارائه شود. 

یک نمونه از این کارنامه در زیر آورده شده است:

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر آزمون 6 آذر 94

........................................................................

کتاب های جمع بندی

آزمون 9 بهمن ایستگاه جبرانی بعدی است. ما ایستگاه جبرانی به اندازه ی کافی در برنامه ی آزمون داریم پس نگران نباشید و مطالب را در آن جا دوباره مرور یا جبران خواهید کرد. یادتان باشد در آزمون های بی بهانه هم اصلا نباید غیبت کنید. در 25 دی و 9 بهمن آزمون جمع بندی داریم و در ایام آمادگی از کتاب های جمع بندی استفاده کنید. سه کتاب جمع‌بندی پایه اختصاصی و جمع‌بندی پیش اختصاصی و جمع‌بندی عمومی (شامل عمومی پایه و عمومی پیش)، را باید تهیه کنید و در این ایام استفاده کنید.

کلیدی ترین و اصلی ترین سوال های آزمون در این کتاب‌ها جمع‌آوری شده است (یعنی سوالاتی که تیپ آن سوالات در کنکورهای مختلف همیشه مورد سوال هستند و سوالاتی که حیطه دارند یعنی سوال های زیادی را می توان به کمک ایده ی اصلی آن سوال ها پاسخ داد.)

پوشش مطالب

در آزمون‌های مختلف ریز موضوع‌های مختلف یک فصل را پوشش می‌دهیم، بدین ترتیبدر 4 آزمون تقریباً تمامی ریز موضوع‌های یک فصل پوشش داده می‌شود.برای مثال

نام فصل: تعادل شیمیایی

ریز موضوع 1:مفاهیم اولیه تعادل (آزمون اول کتاب جمع‌بندی)

ریز موضوع 2: مسائل تعادل(آزمون دوم و سوم کتاب جمع‌بندی)

ریز موضوع 3 : عوامل مؤثر بر تعادل(آزمون چهارم کتاب جمع بندی)

درس نامه‌ی آموزشی

ساختار کتاب‌های جمع بندی

كتابجمع‌بندي درس‌هاي عمومي:  داراي6 آزمون (مباحث پايه و پیش یک)

 كتاب جمع‌بندي درس‌هاياختصاصي پايه:  داراي5 آزمون

 كتاب جمع‌بندي درس‌هاي نيم‌سال اول پیش‌دانشگاهی:  داراي4 آزمون

CD  ضمیمه‌ی کتاب

از CDضميمه‌ي كتاب جهت تسلط و تمركز بر مبحث‌هايي كه نياز به تمرين بيش‌تريداريد،استفاده نماييد.

 درCD هاي ضميمه‌ي كتاب بالغ بر 100 آزمون مبحثي قرار داده‌ايم كههر آزمون شامل 10سوال است. 10 سوالي بودن آزمون‌هاي مبحثي استفاده از كامپيوتر راآسان‌تر مي‌كند و به راحتي مي‌توانيد چندين آزمون مبحثي از هر مبحث را تمرين كنيد.

 یک فرمول استفاده پیشنهاد کرده ایم که در نموداری نشان داده می شود. در تاریخ های مشخص در مراکز کانون آزمون های این کتاب به صورت کشوری برگزار می شود (مشابه دوران جمع بندی) و با CD تخمین رتبه می توانید رتبه خودتان را تخمین بزنید.

همزمان با این آزمون ها کلاس های آنلاین سایت برگزار می شود که می توانید از آن نیز استفاده کنید که تاریخ‌های آن در سایت اعلام می شود.

استفاده از کتاب‌های سه سطحی خصوصا برای دانش آموزان با تراز بالای 5000 را باید در برنامه ی مطالعاتی خودتان لحاظ کنید.

........................................................................

پشتیبان‌های ویژه‌ی حاضر در جلسه‌‌ی برترها

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر آزمون 6 آذر 94

پشتیبان‌های ویژه‌ی حاضر در جلسه‌‌ی برترها

پویا همدانیان، رتبه 17 ریاضی، وحید بالازاده رتبه 2 کشوری ریاضی، آرش نصراصفهانی رتبه 9 منطقه 1 ریاضی، محمد زارع رتبه 8 منطقه 3 از نظرآباد کرج رشته ریاضی، مائده آشفته رتبه 1 منطقه 3 از خواف، احسان باقری 8 منطقه 3 از میاندوآب و مهسا باستان خواه رتبه 7 منطقه 1 رشته ریاضی، نیلوفر طریقت رتبه 8 منطقه 1 از تهران و دیگر برترهایی که هم‌اکنون پشتیبان ویژه هستند در این جلسه حضور دارند.

کاظم قلم چی: مائده آشفته برآبادی در مورد منابع مطالعاتی نکات زیادی بیان کرده‌اند که در مصاحبه‌ی خودشان آمده است که توصیه می‌کنیم از آن ها استفاده کنید.

مهسا باستان خواه رتبه‌ی 7 منطقه 1 رشته‌ی ریاضی از مشهد (رتبه‌ی 13 کشوری) که 1 سال دانش‌آموز کانونی بوده‌اند: دانش آموزان فکر می کنند هدف فقط کنکور و دانشگاه است ولی سال کنکور خیلی عالی است چون خیلی رشد می کنید و از همین سال لذت ببرید و از این چالش دلپذیر لذت ببرید.

هدف گذاری و تفکر خیلی جدی است این که فقط آزمون بدهید قسمت کوچکی از ماجراست.

نیلوفر طریقت رتبه 8 منطقه 1 از تهران رشته‌ی ریاضی: کلا کنکور را بزرگ نکنید و از آن غول نسازید آنقدرها هم سخت نیست و در اهمیت آن اغراق نکنید.

احسان باقری رتبه‌ی 8 منطقه 3رشته‌ی ریاضی از میاندوآب که 8 سال دانش‌آموز کانون بوده است: لطفا با تمام وجودتان به برنامه کانون باور کنید خودبزرگ بینی نکنید و آن چه در جلسات آقای قلم چی می شنوید را اجرا کنید.

محمد زارعی رتبه 8 منطقه 3 رشته ریاضی از نظرآباد کرج: 6 سال در آزمون های کانون شرکت کردم و اصلا غیبت نکردم و از 5200 شروع کردم و به 7700 رسیدم.

کاظم قلم چی: محمد زارعی از نظر آباد که شهر کوچکی است به این موفقیت رسیده است که خیلی مهم است او در تلاش و سخت‌کوشی تداوم داشته است آن چه انسان ها را متمایز می کند شدت احساسات والا نیست بلکه تداوم احساسات والاست.

آرش نصراصفهانی رتبه‌ی 9 منطقه 1 (رتبه 16 کشور) رشته‌ی ریاضی از اصفهان که 1 سال دانش آموز کانون بوده‌ است: شاید امسال شما سخت باشد ولی سال دیگر شما سخت تر خواهد بود سعی کنید زیاد به عوامل بیرونی توجه نکنید تلاش کنید و هدف گذاری کنید و تلاش شماست که موفقیت شما را رقم می زند.

وحید بالازاده رتبه‌ی 3 کشوری رشته‌ی ریاضی از بابلسر که 1 سال دانش آموز کانون بوده است: برای آن چه می خواهید و هدفتان است تلاش کنید.

پویا همدانیان رتبه‌ی 8 منطقه 2 (رتبه‌ی 17 کشوری) رشته‌ی ریاضی و رتبه‌ی 1 منحصرا زبان از کاشان که 1سال کانونی بوده است: من هم مشابه دیگر برترها باز هم تاکید می‌کنم سال کنکور سالی است که لذت بخش است علی رغم این که سخت می گیرید به خودتان معیار سنجش خودتان پیشرفت خودتان باشد خودتان را با خودتان بسنجید.

معین علا رتبه‌ی 5 منطقه‌ی 2 (رتبه‌ی 8 کشوری) رشته‌ی تجربی از نور که 6 سال دانش آموز کانون بوده است: به نظرم مهم این است که برای چیزی که می خواهید، مستمر تلاش کنید.

احمد رحیمیان رتبه‌ی 10 منطقه 3 رشته‌ی تجربی از شیروان که 3 سال دانش‌آموز کانون بوده است: همه کسانی که رتبه برتر شده اند بهترین هدفشان رسیدن به موفقیت بود و تمام تلاششان را کرده اند.

مهدی برخوری رتبه‌ی 3 منطقه 3 رشته‌ی تجربی از جیرفت کرمان که 3 سال دانش‌آموز کانون بوده است: دانش آموزان باید هر تلاشی کنند تا به هدف معقول خودشان برسند.

مازیار عسگری راد رتبه‌ی 4 منطقه 3 رشته‌ی تجربی از شاهین شهر که 2 سال دانش‌آموز کانون بوده است: برنامه ی کانون و آزمون های کانون اولویت شما باشد.

سید محمدامین میرجلیلی رتبه‌ی 30 منطقه 2 رشته‌ی ریاضی از یزد که 3 سال دانش‌آموز کانون بوده است: نخواندن اشتباه اول است ولی غیبت نکردن اشتباه بزرگ تر است

فاطمه گرجی رتبه‌ی 4 منطقه 3 رشته‌ی انسانی از تهران که 5 سال دانش‌آموز کانون بوده است: آرامش خودتان را حفظ کنید و کار عجیب و غریب نکنید.

زهره بابایی رتبه‌ی 6 منطقه 2 رشته انسانی از لاهیجان که 3 سال دانش‌آموز کانون بوده است: من واقعا آرامش ناشی از هدف گذاری را سال آخر چشیدم. برای کاهش تعداد غلط هایم موثر بود. سه سال کانونی بودم ولی سال آخر هدف گذاری می کردم و نتیجه‌ی آن را دیدم.

صدف وفا رتبه‌ی 5 منطقه‌ی 1 رشته‌ی انسانی از شیراز که 1 سال دانش‌آموز کانون بوده است: از زیادی مطالب انسانی نترسید اگر درست بخوانید به آن خواهید رسید.

الهه خضری رتبه‌ی 5 منطقه 2 از اهواز در رشته‌ی انسانی که 3 سال دانش‌آموز کانون بوده است: در سال کنکور به جز کنکور، برنامه ریزی، احساس مسئولیت و حس استقلال به دست می آورید.

فاطمه درویش رتبه‌ی 6 منطقه 3 رشته‌ی انسانی از محمودآباد که 3 سال دانش‌آموز کانون بوده است: آن چه آقای قلم چی مشاوره می دهند را جدی بگیرید من به مرور پی بردم که باید جدی می‌گرفتم در سال کنکور با تعدد موسسات روبرو هستیم اگر کانون را انتخاب کرده اید به برنامه کانون اعتماد کنید و سعی کنید خودتان را با برنامه وفق دهید.

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر آزمون 6 آذر 94

پدران دانش‌آموزان حاضر در جلسه نفرات برتر آزمون 6 آذر 1394 

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر آزمون 6 آذر 94

مادران دانش‌آموزان حاضر در جلسه نفرات برتر آزمون 6 آذر 1394

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر آزمون 6 آذر 94

دانش‌آموزان دختر حاضر در جلسه نفرات برتر آزمون 6 آذر 1394

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر آزمون 6 آذر 94

دانش‌آموزان پسر حاضر در جلسه نفرات برتر آزمون 6 آذر 1394


تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

فایل های ضمیمه
پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب