لپ تاپ شیمیایی ناسا، راهگشای کشف حیات در سیارات دیگر

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) موفق به ساخت یک لپ تاپ شیمیایی شده است که ممکن است بتواند مدارک مستدل وجود حیات در سایر سیارات را به دست آورد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ناسا، کاوشگرهای فضایی موجود، قادرند نشانه های بالقوه حیات را در سیارات دیگر شناسایی کنند، اما هیچکدام از آن ها واقعا برای کشف حیات در سیارات دیگر ساخته نشده اند. با وجود این ناسا ابزاری را ساخته است که ممکن است بتواند مدارک مستدل وجود حیات در سایر سیارات را به دست آورد. لپ تاپ شیمیایی ناسا، اولین ابزاری است که توسط این سازمان به منظور شناسایی اسیدهای چرب و آمینه در سیارات دیگر ساخته شده است. وجود این اسیدها مطمئن ترین نشانه وجود حیات در یک سیاره است.

این دستگاه که توان موردنیاز خود را از باتری تامین می کند، برای انجام آزمایشات تشخیصی نیازمند نمونه های مایع است و به یک سیستم شبیه به قهوه جوش مجهز است که از طریق آن می تواند مواد ارگانیک را با استفاده از آب جوش از درون سایر مواد استخراج کند.

با توجه به این که کاوشگر بعدی ناسا در سال 2021 بر سطح مریخ فرود می آید و ارسال کاوشگرهای دیگر به اقمار سیارات منظومه شمسی حتی دیرتر از آن هنگام انجام خواهد شد، برای هرگونه استفاده کاربردی از لپ تاپ شیمیایی ناسا در فضا، زمان زیادی لازم است. با وجود این قرار نیست که این لپ تاپ شیمیایی بلااستفاده در زمین باقی بماند.

این ابزار در آزمون های هواشناسی و همچنین شناسایی شرکت های تولیدکننده داروهای تقلبی کاربرد خواهد داشت.

در بین قبولی هایم کدام رشته را انتخاب کنم ؟
تغییر رشته دادن در یک دانشگاه چه ضوابطی دارد؟

باسخ به سوالات شما در زمینه تکمیل ظرفیت ، انتخاب نوع دانشگاه (سراسری ، آزاد ، پردیس ، غیرانتفاعی ) ، انتقالی و مهمان ، رزرو دانشگاه ، کارنامه سبز و ....