ورزش کوتاه مدت و شدید برای بیماران دیابتی مناسب است

طبق مطالعات اخیری که در جلسه سالانه انجمن قلب آمریکا مطرح شد، ورزش‌های کوتاه و شدید باعث بهبودی وضعیت کلسترول، قند خون و اضافه وزن در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 می‌شود.

ورزش کوتاه مدت و شدید برای بیماران دیابتی مناسب است

به گزارش ایسنا به نقل از سایت MNT، محققان دریافتند سه ماه ورزش شدید به مدت 10 دقیقه سه بار در روز و 5 روز در هفته باعث کاهش 0.82 درصدی قند خون می‌شود. در حالی که انجام ورزش با شدت کم باعث کاهش 0.25 درصدی قند خون می‌شود.

ورزش باعث کاهش کلسترول و وزن می‌شود و تمامی فاکتورهایی که باعث بیماری قلبی می‌شوند را کاهش می‌دهد.

مدیر این تحقیقات می‌گوید به صورت سنتی برنامه‌های مربوط به مدیریت دیابت شامل ورزش با شدت کم و ورزش منظم می‌شود. او در این باره گفت: با انجام ورزش شدید و کوتاه مدت ورزشکاران به ضربان قلب ماکزیمم می‌رسند و بهتر می‌توانند به برنامه مورد نظر خود برسند. ما همچنین دریافتیم که 10 دقیقه ورزش کوتاه مدت و شدید مناسب‌تر است زیرا افراد بهتر می‌توانند به این برنامه عادت کنند و بیشتر در طول هفته ورزش کنند. این مطالعات بر روی 76 بیمار که دیابت نوع دو داشتند انجام شد. این افراد مدت کمی بعد از تشخیص بیماری‌شان در برنامه ورزشی 30 دقیقه، 5 روز در هفته شرکت کردند که در این برنامه 65 درصد ضربان قلب ماکزیمم خود می‌رسیدند. تعدادی دیگر در برنامه 10 دقیقه‌ای سه بار دو روز و 5 بار در هفته شرکت کردند که در این برنامه به 85 درصد ماکزیمم ضربان قلب می‌رسیدند.

افرادی که ورزش کوتاه مدت و شدید انجام می‌دهند بیشتر ورزش می‌کنند و پیشرفت بیشتری در میزان کاهش قند خون و وزن بدن داشتند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید ما امیدواریم که بیماران بیشتر بر روی ورزش‌های کوتاه مدت و شدید تمرکز کنند. تحقیقات ما نشان می‌دهد که ورزش‌های کوتاه مدت و شدید جایگزین خوبی برای برنامه‌های ورزشی با شدت کم خواهد بود.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب