سه حرکت ورزشی برای افزایش سرعت و توانایی در دویدن

ورزشکارانی که می‌خواهند سرعت و توانایی خود را در دویدن افزایش دهند می‌توانند از تمرین‌های خاصی برای این کار استفاده کنند.



به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از MNT، تمرینات خاصی برای افزایش توانایی در دویدن وجود دارند. سه تمرین مهم در این زمینه عبارتند از:

1. ورزش با نردبان

یک نردبان را بر روی زمین به شکل خوابیده قرار دهید. در حالت دویدن قرار بگیرید. پای راست را در اولین مربع قرار دهید و سپس پای چپ را نیز در همان مربع بگذارید. در حالی که دست‌ها را تکان می دهید به حالت دویدن همین حرکت را تکرار کنید و تا آخر نردبان بروید. این حرکت را 10 تا 12 بار تکرار کنید. به جای نردبان هم می‌توانید از موانع دیگر یا خط کشی استفاده کنید.

2. طناب زدن

با کمک یک پا طناب بزنید. برای انجام این نوع طناب زدن بر روی کف پا بپرید. زیاد بلند پرش نداشته باشید. دست‌ها و بازوها را تا جایی که ممکن است ثابت نگه دارید. دست‌ها باید تقریبا در قسمت بالای کمر قرار بگیرند. بر روی هر پا دو تا سه بار به مدت 30 ثانیه طناب بزنید.

3. پرش از مانع

پنج مانع را در یک خط صاف با فاصله دو فوت (60 سانتی‌متر) از یکدیگر قرار دهید. در حالی که پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کرده‌اید بایستید. از روی مانع اول بپرید و بین این مانع و مانع بعدی فرود بیاید. دست‌ها را به سمت جلو حرکت دهید. در هر فرود یک ثانیه صبر کنید و دوباره جلو بروید. به طور کلی 10 تا 12 بار این کار را تکرار کنید.

منبع :