درمان خروپف با این ورزش‌های ساده

خروپف یک مشکل شایع است که می‌تواند بر اثر خستگی بیش از حد در طول روز یا بر اثر مشکلات سلامتی و تنفسی باشد.





به گزارش  خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به طور کلی افرادی که خروپف می کنند بافت گلو و بینی آن‌ها مستعد می‌باشد که به آن بافت«فلاپی» {Floppy}می‌گویند که این امر منجر به ارتعاش آن بافت و تولید صدا می‌شود.

طی انتشار مجله پزشکی کالج آمریکا مطالعات جدید بیان می‌کند یک راه طبیعی برای جلوگیری از خروپف وجود دارد.

البته این راه حل برای افرادی می‌باشد که خروپف خفیف یا متوسطی دارند.

نویسنده جوالدولورنزی-فیلو در طی مطالعات بر این باور است که خروپف از طریق ارتعاش بافت نرم و عضلانی ایجادمی‌شود محققان این دانشگاه با قرار دادن سنسورها شدت صدای 22 مرد و 17 زن را ثبت کرده‌اند. مردم به دو گروه تقسیم شوند گروه اول با استفاده از نوار بینی، تمرینات تنفسی عمیق و تمیز کردن مسیر بینی سه بار در روز مورد آزمایش قرار گرفته‌اند گروه دوم نیز علاوه بر تمیز کردن مسیر بینی سه بار در روز از ورزش مخصوص کام و زبان هم استفاده کردند. سپس از سه ماه نتایج بدست آمده نشان داد که 36 درصد گروه اول میزان صدای خروپف آن‌ها کاهش یافته است اما گروه دوم حدود 59 درصد شدت صدا کمتر شده است.

با توجه به این نتایج روش گروه دوم برای درمان خروپف موثرتر است.

6 حرکت ورزشی کام و زبان برای بهبود خروپف به شرح زیر است:

1- نوک زبان خود را 20 مرتبه به سقف دهان فشار داده و آن را به سمت عقب حرکت دهید .

2-زبان خود را 20 مرتبه از دهان خارج کنید.

3-نوک زبان را بر پشت دندان‌های جلو قرار داده و آن را به سمت پایین و پشت دندان‌ها 20 مرتبه با فشار هدایت کنید.

4- دهان خود را باز کرده و تلاش کنید زبان کوچک خود را حرکت دهید.

5- با انگشت سبابه خود، عضلات گونه که دور از دندان هستند را ده مرتبه فشار دهید.

6- به حالتقورت دادن زبان خود را بلند کنید اما عضلات گونه را سفت نکنید.

منبع :