دستاورد حضور در کانون برای رتبه‌های زیر 10 کنکور ریاضی 94

رتبه‌های تک‌رقمی کنکور 1394 رشته‌ی ریاضی از چه سالی به کانون آمدند و چه شد که در آزمون‌های کانون ثبت‌نام کردند و دستاورد حضور در کانون برای آن‌ها چه بود؟

دستاورد حضور در کانون برای رتبه‌های زیر 10 کنکور ریاضی 94

رتبه‌های برتر کنکور 1394 رشته‌ی ریاضی از چه سالی به کانون آمدند و چه شد که در آزمون‌های کانون ثبت‌نام کردند و دستاورد حضور در کانون برای آن‌ها چه بود؟


پژمان شهبازی رتبه‌ی 1 کشوری ریاضی از اصفهان:

قبلا برادرم کانونی بود و سال 89 کنکور داد و تجربه ی گذشته سبب شد از مهر سال قبل کانونی شدم و به طور پیوسته در آزمون‌ها شرکت کردم و اصلا غیبت نداشتم.

 نکته‌ی مهمی که بتوانم بگویم کانون به من یاد داد این بود که همیشه از وضعیت خودم یک ارزیابی داشته باشم و این تعدد آزمون‌های کانون یک امتیاز مثبت محسوب می‌شد به طوری‌که من همیشه یک ارزیابی از وضعیت خودم با تراز و نمره داشتم.

شما در مدرسه هم حضور داشتید و نمره داشتید این ارزیابی قبلا هم بوده، اما ارزیابی آزمون‌های کانون چه ویژگی ای داشت و چه چیزی به شما می‌افزود؟

 هر آزمونی از آن جهت که به صورت تست است و در فضای خاصی برگزار می‌شود شباهت‌هایی به کنکور دارد و این ارزیابی با ارزیابی نتیجه گرفته شده از امتحان تفاوت دارد. ارزیابی مدنظر من آنی است که به درد کنکور می خورد.

......................................................

محمدرسول یزدیان رتبه 2 کشوری کنکور 94 در رشته‌ی ریاضی از قم:

از مهر سال سوم به کانون آمدم ولی در سال چهارم برنامه آزمون‌ها را جدی گرفتم در سال سوم به این جدیت نبود. سال سوم من را با فضای آزمون ها آشنا کرد همان‌طور که آزمون‌ها ما را با فضای کنکور آشنا می‌کند ولی آن هم در اندازه‌ی خودش کمک کرد چون حتی درس‌هایی که سال سوم می‌خواندم را هم با روند خوبی طی کردم.

ما به طور منظم درس می خواندیم و در آزمون‌ها شرکت می‌کردیم من غیر از نتیجه‌ای که بگیرم و آن نتیجه به من اعتماد به نفس بدهد حتی انجام برنامه‌ای که قصد انجام آن را دارم به من آرامش می داد.

مهمترین دستاوردی که کانون برای من داشت افزایش اعتماد به نفس بود و شناخت واقعی از خودم در مسائل درسی و تحصیلی و این‌که برنامه‌ی خیلی منسجم و خوبی به من ارائه داد که در سال چهارم 70- 80 درصد به بالا اولویت من با برنامه‌ی کانون بود چون سال سوم خیلی آزمون‌ها را جدی نمی دادم.

......................................................

وحید بالازاده رتبه‌ی 3 کشوری رشته‌ی ریاضی:

سال چهارم. علتش تعداد دانش‌آموزان زیاد کانون بودند و این‌که سال کنکور تمام دانش‌آموزان مدرسه‌ی ما می‌خواستند بروند قلم‌چی و اگر نمی‌رفتم تنها می ماندم و این تنها ماندن خودش استرس و نگرانی ایجاد می‌کند. دلیل دیگرش هم این است که قلم‌چی یک برنامه‌ی خیلی خوبی دارد که 2 هفته‌ای است و 2 هفته‌ای بودنش دانش‌آموز را تحت فشار قرار می‌دهد و سبب می‌شود دانش‌آموز تلاش کند. اگر به من بگویند 3 هفته یا یک ماه برای آزمونی زمان برای مطالعه‌ دارم نصف آن زمان را استراحت می‌کردم و این‌که به واسطه‌ی آزمون‌ها هر 2 هفته تحت فشار بودم نتیجه ی خوبی می گرفتم و رقیب‌هایم را که می‌دیدم به خودم روحیه می‌دادم که از آن‌ها جلو بزنم. بدترین رتبه‌ام 13 بود و حدود دو یا سه بار هم رتبه‌ی 1 شدم.

......................................................

مائده آشفته برآبادی رتبه 1 ریاضی منطقه 3 در کنکور 94 از خواف:

از سال دوم به کانون آمدم و معرفی دوستان و دبیرانم بود و خودم تصمیم گرفتم در آزمون‌ها شرکت کنم. فکر می‌کردم از پایه شروع کنم روش‌ مطالعه را زودتر یاد می‌گیرم و درس‌های دوم و سوم را در همان سال‌ها به صورت قوی کار می‌کنم و همین کار را هم کردم یعنی در همان سال‌های دوم و سوم قوی کار کرده بودم و تست زده بودم و در سال چهارم، از لحاظ پایه فشاری روی من نبود.

خودم آزمون دادن را خیلی دوست داشتم چون یک بازیابی خیلی پویاتر از بازخوانی است. بازخوانی یک فعالیت منفعل و فقط تکرار است ولی بازیابی آگاهی را زیاد می‌کند و نکات جدید را به ما اضافه می‌کند. من دوست داشتم در آزمون‌ها شرکت کنم و برنامه راهبردی کانون را بررسی کردم و دیدم مسیر موفقیت من می تواند همین برنامه‌ راهبردی باشد.

......................................................

مرتضی دهدار رتبه 1 سهمیه‌ی شهدا رشته‌ی ریاضی کنکور 94:

از سال چهارم در آزمون‌های کانون شرکت کردم و مهمترین دلیل شرکت در آزمون‌ها این بود که برنامه راهبردی آن کامل بود و مسیر تا کنکور کاملا مشخص بود که چه برنامه‌ای در پیش داریم.

مهمترین تاثیر کانون این بود که من قدرت نه گفتن پیدا کردم مثلا در 3 یا 4 سوال وقتی بین 2 گزینه شک داشتم معمولا جواب می دادم مشاورم به من گفت جواب ندهم و ترازم افزایش پیدا می‌کنم من هم همین کار را کردم و ترازم بهتر شد و این‌که درس‌ها در ایستگاه های جبرانی دوره می‌شد هم خیلی خوب بود چون بعضی جاها که عقب می افتادم مفید بود. مثلا درس دینی حجم درس ها زیاد بود و و ابتدا نمی‌رسیدم همه را بخوانم و در ایستگاه جبرانی جبران می کردم.

......................................................

پویا همدانیان از کاشان رتبه 1 زبان و رتبه‌ی 17 کشوری ریاضی:

از مهر 93 و به پیشنهاد دوستانم به کانون آمدم زمانی هم که به کانون آمدم کل تابستان را از دست داده بودم و در عمومی‌ها هیچ‌گونه مهارتی نداشتم و پایه را کار نکرده بودم و کاملا سردرگم بودم.

وقتی شروع کردم در عمومی سررشته‌ای نداشتم ادبیات نقطه ضعفم بود و درصدم در این درس، حدود 50 یا 60 بود، که با همراهی‌های مسئول نمایندگی شهرمان و استفاده از کتاب زرد عمومی به مرور به جائی رسیدم که عمومی‌هایم خوب شد به طوری‌که من که اوایل اختصاصی رتبه‌ی 3 کشور و عمومی رتبه‌ی 1300 می‌شدم، اواخر توانستم مثلا رتبه‌ی اختصاصی 5 و رتبه‌ی عمومی 20 را کسب کنم و تراز عمومی و اختصاصی‌ام را به هم نزدیک‌تر کنم. رسیدن به تعادل در دروس عمومی در کنار اختصاصی‌هایم منجر به موفقیت من در هر دو رشته ی ریاضی و زبان به صورت همزمان شد.

......................................................

علی اکبر همتی رتبه‌ی 1 زبان منطقه 3 و رتبه‌ی 4 منطقه‌ی 3 ریاضی از شهر قدس:

 از اواخر سال سوم کانونی شدم و آن زمان فقط می خواستم با دانش آموزان مدرسه خودمان رقابت کنم و از آزمون دادن واقعا لذت می‌بردم.

در ابتدا اشتباهاتم زیاد بود مثلا درست پاسخ می‌دادم ولی اشتباه وارد می‌کردم که با شرکت در آزمون‌ها، قبل از سال چهارم کاملا برطرف شد و استرسم کم شد چون با برنامه درس می‌خواندم مخصوصا در سال چهارم می‌دانستم درس‌ها تمام می‌شوند و تلاشم زیاد شد چون با بقیه دانش آموزان سراسر کشور رقابت می‌کردم و سبب شد تلاش کنم و انگیزه‌ام بالا برود بهتر شود.

......................................................

آرش نصراصفهانی رتبه 9 منطقه‌ی 1 رشته‌ی ریاضی از اصفهان:

از ابتدای سال چهارم به توصیه‌ی دوستانم که یکسال از من بزرگتر بودند به کانون آمدم یک عامل دیگرش هم رتبه های برتری بودند که شما هر سال به نمایش می‌گذاشتید و تعدد دانش آموزان کانون باعث شد این آزمون‌ها را انتخاب کنم و عامل سوم هم این‌که همه‌ی دانش‌آموزان کلاس ما هم این آزمون‌ها را می‌دادند.

مهم‌ترین دستاورد کانون به نظر من این بود که فاصله‌ی آزمون‌ها خیلی درست تنظیم شده بود نه آنقدر زیاد بود که من رها شوم و نه آنقدر کم بود که یک اتفاق کوچک بتواند روی نتیجه‌ام تاثیر زیادی بگذارد.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب