هشت راه‌حل برای مشکلات متداول در ورزش

ورزشکاران استقامتی منظم‌ترین و با انگیزه‌ترین افراد هستند. تمرینات طولانی مدت و شدید نیازمند داشتن عادت‌های خاصی است که شامل ورزش و تغذیه سالم می‌شود.

هشت راه‌حل برای مشکلات متداول در ورزش

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت Myfitness pal، ورزشکاران استقامتی با بسیاری از مشکلات پیش‌رو مقابله می‌کنند و بهانه‌هایی که باعث می‌شود ورزش و تمرین نکنند را از پیش‌رو بر می دارند.

** چند راه‌حل برای مشکلات متداول پیش روی ورزشکاران به شرح زیر هستند:

1. حل مشکل زمان

برای حل این مشکل بهتر است برای ورزش کردن خود بر‌نامه‌ریزی کنید. باید ورزش را جزو اولویت‌های برنامه روزانه خود قرار دهید. اگر برای ورزش کردن خود بر‌نامه‌ریزی کنید هر روز می توانید به هدف روزانه خود برسید. این بر‌نامه‌ریزی درباره تغذیه نیز بسیار مهم است.

2. صبح زود بیدار شدن برای ورزش

اگر ورزش و رژیم غذایی بدون بر‌نامه‌ریزی باشد به راحتی ترک خواهد شد اما اگر برنامه خاصی برای این کار داشته باشید بدن و ذهن به آن عادت می‌کند و کم کم شما احساس می کنید که برای شما صبح بیدار شدن آسان‌تر شده است. هر چقدر پشتکار بیشتری داشته باشید راحت‌تر می توانید به هدف خود برسید.

3. چگونه از ورزش خسته نشوید

ورزش ممکن است خسته کننده باشد. بنا‌بر‌این بهتر است تنوع در ورزش ایجاد کنید تا تمرین شما جذاب‌تر شود. افراد با تغییر مکان تمرین و تغییر الگوی ورزش تنوع ایجاد می‌کنند و انگیزه خود را بالا می‌برند. به ‌این‌ ترتیب گرایش شما به ورزش کردن بیشتر می‌شود و شما به ورزش متعهد می‌شوید.

4. کاهش وزن

میزان ورزش و تغذیه خود را اندازه‌گیری کنید، بدین شکل بهتر می توانید بفهمید که دلیل کاهش پیدا نکردن وزن شما چیست. بهتر است به عقب برگردید و ببینید که چرا آنچه که می‌خواهید را با میزان ورزشی که انجام می‌دهید به دست نمی‌آورید.

شاید نیاز دارید که بیشتر ورزش کنید یا کمتر کالری دریافت کنید تا به نتیجه‌ بهتری برسید. اگر فکر می کنید که درست ورزش می کنید کمی صبر کنید. شاید بدن شما به زمان بیشتری برای عادت کردن نیاز دارد.

5. با هدف ورزش کنید

اگر بدون هدف به سمت ورزش و تغذیه سالم بروید شاید به هدف خاصی نرسید. تعیین کردن هدف برای ورزش و تغذیه باعث افزایش انگیزه شما می‌شود. بنا‌بر‌این هدف بلند مدت داشته باشید. داشتن هدف باعث می‌شود که هر روز ورزش کنید و دلایلی برای این کار داشته باشید.

6. برنامه غیر قابل انجام را فاکتور بگیرید

باید واقع بین باشید. اگر انتظارات شما بیش از حد زیاد باشد و نتوانید به اهداف خود برسید، ناامید می شوید. برای مثال اگر نمی توانید چهار روز در هفته‌ به باشگاه بروید. در بر‌نامه‌ریزی خود روزهای کمتری را به باشگاه اختصاص دهید.

7. انتخاب غذا

غذاهایی را انتخاب کنید که سالم باشند اما آماده کردن آنها سخت نباشد. شما باید از غذایی که می‌خورید لذت ببرید. بنا‌بر‌این غذاهای سالمی را انتخاب کنید که دوست دارید. در برنامه غذایی خود میوه، سبزیجات، لبنیات، کربوهیدرات و پروتئین را فراموش نکنید. سعی کنید در طول هفته‌ برنامه غذایی خود را تغییر دهید یا از دستور غذاهای جدید استفاده کنید.

8. از کجا شروع کنید

از برنامه‌های ورزشی و غذایی سازمان یافته استفاده کنید تا به اهداف بلند مدت خود برسید. می توانید برای داشتن برنامه‌ای درست به متخصصان ورزش و تغذیه مراجعه کنید.

اگر برنامه درستی داشته باشید هر روز تمرین شما مهم می‌شود. این که بدانید هر روز از برنامه برای شما فایده‌ای دارد انگیزه را برای ا‌دا‌مه‌ دادن افزایش می‌دهد.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب