بدون نیاز به پزشک بیماری‌ها را اینگونه درمان کنید

اگر شما نیز با این مشکلات دست به گریبان هستید توصیه می‌شود که رژیم غذایی خود را اینگونه تنظیم کنید.



به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی بباشگاه خبرنگاران، اگر شما در برهه ای از زمان عادت به خوردن برخی مواد غذایی خاص و مضر را داشته‌اید که به هیچ طریقی قادر به ترک آنها نبوده‌اید، توصیه می‌کنیم این خبر را دنبال کنید.

در اینجا به برخی عوارض جانبی این غذاها اشاره می گردد که راهکارهایی برای اجتناب از مصرف آنها را دراختیار قرار می‌دهد:

آکنه

مصرف زیاد غذاهای چرب باعث بروز این مشکل پوستی می‌شود چربی‌های اشباع شده باعث بالا رفتن میزان سبیوم (نوعی چاقی) پوستی می‌شود، به طور کلی آکنه حاصل مصرف غذاهای چرب و پوست چرب است که نیاز است آن را از پوست خارج کرد.

سنگ کلیه

تحمل این عارضه جانبی بسیار دردناک است برای آنکه به این عارضه مبتلا نشوید باید مطمئن شوید که رژیم غذایی مصرفی شما غنی از میوه‌ها و سبزیجات بوده و کمتر از پروتئین‌های حیوانی مصرف شود.

مشکلات حافظه

با افزایش سن، عملکرد شناختی افراد تحت تاثیر غذای مصرفی آنها قرار می‌گیرد . یک رژیم غذایی پرچرب برای افرادی که پا به سن گذاشته‌اند، باعث بروز اختلالاتی در حافظه و یادگیری افراد خواهد داشت برای این منظور لازم است که از سلامت غذاهای مصرفی خود مطمئن شوید.

کلسترول

کلسترول بالا ارتباط مستقیمی با بیماری‌های قلبی داردف بنابراین حفظ میزان آن بسیار حائز اهمیت است. از جمله غذاهای کلسترول بالا عبارت است تخم مرغ، غذاهای پرچرب و انواع خاص گوشت‌ها .

عفونت قارچی

اگر از غذاهای مخمری استفاده کنید، به سرعت کنترل آن از دست شما  خارج خواهد شد.

از غذاهایی که در این گروه مخمری قرار می‌گیرند و می‌توان به گندم، غلات فرآوری شده و شکر اشاره کرد .

سردرد

اگر شما به طور مداوم به سردردهای مزمن و یا میگرن دچار می‌شوید لازم است که در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید.

رفلکس اسید

تضعیف اسفنکتر مری کارولا برای معده جهت تولید اسید راحت می‌کند.  سوزش سردل و رفلکس اسید هر دو موجب درد قابل توجهی می گردد برای پیشگیری از این مشکل بایستی از مصرف غذاهای سرخ شده در روغن ، سرکه و گوجه فرنگی پرهیز شود.

آلرژی

آلرژی یکی از عارضه‌های جانبی از طیف‌های مختلف غذایی می‌باشد که برخی مواد غذایی به طور خاص‌تر آن را تشدید می کنند.

از جمله این مواد می‌‌توان به آجیل،‌توت فرنگی، شیر، تخم مرغ، گندم ، سویا ،مرغ اشاره کرد.

منبع :