الماس‌ها به تشخیص زودهنگام سرطان کمک می‌کنند

محققان موفق به ساخت الماس هایی در مقیاس نانو شده اند که به تشخیص سرطان در مراحل اولیه ابتلا به آن کمک خواهند کرد.

الماس‌ها به تشخیص زودهنگام سرطان کمک می‌کنند

به گزارش گروه علمی ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان برای تشخیص سرطان و درمان های مبتنی بر آزادسازی دارو برای این بیماری از مواد شیمیایی استفاده می کنند، اما اغلب در تشخیص این که آیا این مواد شیمیایی به سلول های سرطانی رسیده اند یا خیر، مشکل دارند.

آنان هم اکنون می گویند که الماس های مصنوعی در مقیاس نانو تومورهای سرطانی را که در بدن یافت می شوند، مشخص می کنند.

'دیوید ریلی' استاد دانشگاه سیدنی در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: با توجه به ویژگی غیرسمی و غیرواکنشی بودن نانو الماس ها، می دانستیم که از آنها برای دارو رسانی در جریان شیمی درمانی استفاده می شود.'

وی افزود: ما با توجه به ویژگی های مغناطیسی الماس ها که در اسکن های ام آر آی همچون چراغ عمل می کنند، به فکر افتادیم که از خواص غیرسمی الماس ها استفاده کنیم. به واقع، ما یک مشکل دارویی را به یک مشکل فیزیکی تبدیل کردیم.

محققان تغییری را در پتانسیل غشای الماس ها ایجاد کردند که اتم های آنها را هماهنگ کرده و یک سیگنال قابل تشخیص در اسکن های ام.آر.آی را ایجاد می کند. در نتیجه این الماس ها امکان ردیابی مولکول ها را برای تشخیص و یا درمان بیماران میسر می سازند.

محققان این دستاورد را نمونه ای دال بر برجستگی نقش فیزیک کوانتوم در حل مشکلات جهان واقعی می دانند و معتقدند که در این مورد خاص، زمینه برای محققان برای تصویربرداری و هدف قرار دادن سرطان ها قبل از به خطر انداختن جان بیمار، میسر شده است.

این مطالعه در نشریه Nature: Communications منتشر شده است.

حرکت نوسانی ( قسمت سوم) از فیزیک چهارم تجربی