6 حرکت ورزشی که غالبا اشتباه انجام می‌شوند

برای شروع یک برنامه ورزشی حتما لازم نیست که یک مربی خصوصی داشته باشید اما باید توجه کنید که در پس هر حرکت ورزشی یک توجیه علمی وجود دارد اما بسیاری افراد علم کافی برای انجام درست حرکت را ندارند.

6 حرکت ورزشی که غالبا اشتباه انجام می‌شوند

به گزارش ایسنا به نقل از یاهو، در انجام حرکت‌های ورزشی قدرتی اولین چیزی که باید در ذهن داشته باشید این است که همه این حرکت‌ها از میانه بدن آغاز می‌شوند.

حرکت‌های ورزشی که غالبا اشتباه انجام می‌شوند، عبارتند از:

1- در حرکت وزنه‌زدن برای قدرتمند شدن عضلات سه سر بازو، عضله اصلی در پشت بازو قرار دارد. بنابراین تمرکز این حرکت ورزشی بر روی پشت بازوست. معمولا افراد طوری این حرکت را انجام می‌دهند که اصلا ماهیچه پشت بازو به کار گرفته نمی‌شود. برای این کار نباید دست را بیشتر از حد به عقب ببرید دست باید تا کنار بدن بیاید و دوباره با وزنه پایین برود.

2- در حرکت اسکات که یکی از معروف‌ترین حرکت‌های ورزشی است،‌ بسیاری افراد پاشنه پا را از زمین جدا می‌کنند و وزن را بر روی انگشت‌های پا می‌اندازند و بالا تنه را صاف نگه نمی‌دارند. اگر حرکت اسکات به این شکل انجام شود به زانوها فشار می‌آید. برای انجام درست اسکات باید تصور کنید که بر روی صندلی می‌نشینید زانو در این حرکت باید 90 درجه خم شود.

3- در حرکت شنای سوئدی معمولا افراد هنگامی که بالا می‌آیند، آرنج را کاملا صاف نمی‌کنند و بدن از انگشتان پا تا سر در یک خط قرار نمی‌گیرد. در حرکت درست باید دست‌ها در راستای سینه کنار بدن قرار بگیرند. هنگامی که در حرکت شنای سوئدی بالا می‌آیید باید از عضلات سینه استفاده کنید و سر نباید بالا یا پایین گرفته شود. هنگام پایین آمدن باید بدن در کنترل شما باشد و بدن را پایین نیندازید.

4- در حرکت "دیپ" که در کنار یک صندلی یا نیمکت برای کار بر روی عضلات شانه و پشت بازو انجام می‌شود. باید توجه داشته باشید که زیاد از صندلی فاصله نگیرید این کار باعث کشیده شدن بیش از حد شانه‌ها می‌شود. این حرکت باید نزدیک صندلی انجام شود. در این حرکت باید بالاتنه و بازوها را صاف نگه دارید.

5- در حرکت پلانک بسیاری از اشتباهاتی که انجام می‌شود، این است که افراد شانه و آرنج را در یک خط قرار نمی‌دهند، سر را پایین می‌اندازند. تنفس را رها نمی‌کنند، از عضلات شکم استفاده نمی‌کنند و بیش از حد لگن را پایین می‌آورند در حرکت پلانک باید آرنج‌ها زیر شانه‌ها باشد، دست‌ها از هم فاصله داشته باشد و سر پایین یا بالاتر از راستای بدن نباشد.

6- در حرکت بالا آوردن وزنه جلوی بدن، نباید وزنه بیش از حد بالا برده شود. برای انجام درست این حرکت باید پاها را به اندازه شانه‌ها باز کنید، کمی زانوها را خم کنید. وزنه‌ها تا ارتفاع شانه‌ها بالا ببرید و آن‌ها را دوباره پایین برگردانید.


منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب