ورزش‌هایی برای قدرتمند شدن بالاتنه

ورزشکاران علاوه بر تمرکز بر عضلات شکمی باید به قدرتمند کردن دیگر عضلات نیز توجه کنند. قوی شدن عضلات بالاتنه باعث افزایش کارایی حرکتی برای انجام کارهای روزانه می‌شود.

ورزش‌هایی برای قدرتمند شدن بالاتنه

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، قدرتمند کردن بدنه بدنه پیکر انسان یکی از اهداف مهم ورزشی به شمار می‌رود. بدنه تنها شامل عضلات شکمی نیست. عضلات شکم، عضلات پایینی کمر و عضلاتی که برای حفظ تعادل لگن به کار می‌روند نیز جزو بدنه محسوب می‌شوند. ما در فعالیت‌های هر روزه خود از این ماهیچه‌ها استفاده می‌کنیم.

قدرتمند بودن این عضلات باعث می‌شود که ستون فقرات حفاظت شود، می‌توان از ورزش‌های مختلفی برای قدرتمند شدن بدنه استفاده کرد.

1. اسکات کنار دیوار

در کنار دیوار بایستید طوری که کمر به دیوار تکیه کند و حرکت اسکات را انجام دهید. به این شکل که پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید کمر را صاف نگه دارید، دست‌ها را به سمت جلو دراز کنید تا حدی پایین برود که ران‌ها با زمین موازی شوند، سپس دوباره بالا بیایید.

2. اسکات پرشی

حرکت اسکات را همان طور که توضیح داده شد انجام دهید، اما در برگشت به سمت بالا پرش داشته باشید.

3. پلانک

در حالت شنای سوئدی قرار بگیرید. ابتدا کف دست‌ها را بر روی زمین قرار دهید. ساعد هر کدام از دست‌ها را به ترتیب بر روی زمین بگذارید و دوباره بالا بروید.

4. حرکت کوهنوردان

در حال شنای سوئدی قرار بگیرید. پاها را به ترتیب به سمت داخل شکم خم کنید و سر جای خود برگردانید. این حرکت را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب