سه حرکت ورزشی برای افزایش حجم عضلات

بسیاری از افراد ورزش را با هدف افزایش حجم عضلات بدن و پرورش اندام انجام می‌دهند که بعضی از حرکات ورزشی تاثیر بیشتری بر پرورش عضلات دارند.



به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از یاهونیوز، افراد مختلف هدف‌های متفاوتی برای انجام ورزش دارند. بعضی از افراد تنها می‌خواهند با ورزش کردن سلامت باشند و یا وزن خود را کاهش دهند. در حالی که تعدادی دیگر دوست دارند که با انجام ورزش، بدنی عضلانی داشته باشند.

اگر قصد دارید با انجام ورزش عضلات خود را بیشتر پرورش دهید، باید چند حرکت ورزشی خاص را حتما در برنامه خود قرار دهید. حرکاتی که به افزایش حجم عضلات کمک می‌کنند، عبارتند از:

1. بر روی زمین بخوابید پاها را خم کنید و کف آنها را بر روی زمین قرار دهید. در حالی که دست‌ها را کشیده به سمت بالا نگه داشته‌اید دو وزنه در دست‌ها نگه دارید. بازوها را موازی هم عمود بر بدن نگه دارید و با خم کردن آرنج‌ها وزنه‌ها را به سمت سر پایین آورده و دوباره بالا ببرید. این کار بهتر از وزنه زدن ایستاده برای کار کردن بر روی عضلات سه سر بازو است. در این حالت بیشتر بر روی پشت بازوها کار می‌شود. ابتدا کار با وزنه‌های چهار تا پنج کیلویی را شروع کنید و کم کم وزن آنها را افزایش دهید.

2. به جای حرکت اسکات عادی ما این حرکت را با پاهای بازتر و در حالی که آنها را در زاویه 45 درجه قرار داده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم. اسکات حرکت بسیار خوبی است، اما بسیاری از افراد نمی‌توانند این حرکت را به درستی انجام دهند. حرکت اسکات با پاهای باز آسان‌تر است و درست‌تر می‌توان آن را انجام داد. باید دقت کنید که زانوها در راستای پاها قرار داشته باشند تا به آنها فشار نیاید.

3. حرکت پلانک از بغل حرکتی مناسب برای پرورش عضلات دست است. در حرکت پلانک از بغل تلاش زیادی برای مقابله با جاذبه زمین می‌شود و برعضلات مورب بدن بیشتر کار می‌شود.

منبع :