چند حرکت برای گرم کردن بدن

گرم کردن بدن قبل از شروع ورزش بسیار مهم است. حرکات مناسب برای گرم کردن بدن می‌تواند تاثیر ورزش را افزایش دهد.



به‌ گزارش ‌ایسنا‌، یکی از بهترین راه‌ها برای آماده کردن بدن برای ورزش، انجام حرکات ورزشی با سرعت کمتر است. انجام بعضی از حرکات ورزشی می‌تواند به کاهش آسیب‌دیدگی‌ کمک کند و کارایی شما را به هنگام ورزش افزایش دهد.

1. عضلات ساق پا، مچ پا و شانه‌ها را فعال کنید تا هماهنگی بین دست‌ها و چشم‌ها بیشتر شود و مچ پا انعطاف پذیری بیشتری پیدا کند.

پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید، زانوها را کمی خم کنید و دست‌ها را به دو طرف باز کنید. با بالا بردن انگشتان هر پا و پایین آوردن آنها به زمین ضربه بزنید. دست‌ها را به صورت دایره‌ای حرکت دهید. این کار را به مدت یک دقیقه انجام دهید.

2. با پاشنه پا راه بروید.

این کار باعث افزایش قدرت عضلات ساق پا، مچ پا و قسمت پایینی پا می‌شود و تعادل را افزایش می‌دهد. قدرتمند کردن این عضلات برای دوندگان بسیار مهم است. ضعیف شدن این عضلات باعث از بین رفتن تعادل و بالا رفتن احتمال افتادن می‌شود.

برای انجام این ورزش 10 قدم با پاشنه به جلو و 10 قدم به عقب بروید. بگذارید دست‌هایتان حرکت کند تا بتوانید تعادل را برقرار کنید. این کار را تا یک دقیقه انجام دهید. شما در حین انجام این ورزش نیاز به استراحت نیز دارید.

3. حرکت ضربدری پاها

با انجام این حرکت عضلات ران، مچ‌ها و پایین پا درگیر می‌شوند. در حالی که ایستاده‌اید پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید و دست‌ها را بر روی لگن قرار دهید. پای چپ را بلند کنید و آن را به سمت پای راست ببرید. با پای دیگر نیز این کار را انجام دهید. یک دقیقه به انجام این حرکت ادامه دهید.

منبع :