نوروز 96

چند حرکت ورزشی برای افزایش انرژی

ورزش باعث افزایش انرژی می‌شود، هرچقدر هم که خسته باشید ورزش موتور حرکتی بدن را روشن می‌کند و از احساس کسل بودن جلوگیری می‌کند.



به گزارش ایسنا، ورزش‌هایی هستند که می‌توانند به بیشتر شدن انرژی شما کمک کنند. این ورزش‌ها ممکن است حتی 5 تا 10 دقیقه وقت بگیرند اما موثر هستند. هرچقدر که بیشتر وقت و حوصله داشته باشید می‌توانید حرکات ورزشی بیشتری انجام دهید.

اگر تنها انرژی دراز کشیدن بر روی زمین را دارید، حرکات ورزشی با فوم رولی انجام دهید. این حرکات بدن را بیدار می‌کند.

1- مچ پای راست را بر روی زانوی پای چپ قرار دهید. کف پای چپ را بر روی زمین بگذارید پای چپ باید خم باشد. بر روی فوم رولی بنشینید دست‌ها را بر روی زمین قرار دهید. حالا با فوم رولی خود را به جلو و عقب هل دهید. 25 بار این کار را تکرار کنید. 15 ثانیه استراحت کنید و حالا دوباره این کار را بر روی پای مخالف انجام دهید. بهتر است در این حرکت کمی دست‌ها را خم کنید.

2- فوم رولی را زیر قسمت بالایی کمتر قرار دهید. پاها را خم کنید و کف پاها را بر روی زمین قرار دهید. دست‌ها را زیر سر بگذارید. از فشار پاها برای حرکت دادن با فوم رولی استفاده کنید و به جلو و عقب حرکت کنید. می‌توانید دست دیگر را بر روی شکم قرار دهید تا از منقبض بودن عضلات شکم مطمئن شوید.

سر حرکت زیر به جریان خون و کشیده شدن عضلات کمک می‌کنند و تنفس در ناحیه عضلات را کاهش می‌دهند:

1- از ناحیه کمر خم شوید و دست‌ها را به هم گره بزنید و جلوی سر قرار دهید. 10 ثانیه در این حالت بمانید. سپس دست‌ها را بر روی زمین قرار دهید. یک زانو را خم کنید، بعد زانوی دیگر را خم کنید این کار را 30 ثانیه انجام دهید و سپس بالا بروید.

2- روی زمین دراز بکشید. زانوها را خم کنید و کف پاها را بر روی زمین قرار دهید. پاها را با هم به یک سمت ببرید. 5 تنفس عمیق انجام دهید و دوباره پاها را به جای اول برگردانید و به سمت دیگر بروید. در این حرکت بالاتنه باید به سمت سقف بماند و تنها پایین تنه باید حرکت کند.

3- بایستید، پاها را از هم فاصله دهید، پایین تنه را ثابت نگه دارید. انگشتان دست را طوری که دست‌ها موازی زمین باشد در هم گره بزنید. بالاتنه را به سمت راست و چپ بچرخانید 100 بار این حرکت را تکرار کنید. سر باید در راستای بدن به هر سمت بچرخد.

حرکات زیر به افزایش قدرت و انعطاف‌پذیری کمک می‌کنند:

1- بر روی شکم دراز بکشید دستها و پاها را به سمت بالا و پایین بکشید و از روی زمین بلند کنید. در پایان دست‌ها را دوباره پایین بیاورید و در کنار بدن قرار دهید. این حرکت را 2 تا 3 ست و هر بار با 10 تکرار انجام دهید. در میانه راه بالا بردن و پایین آوردن دست‌ها، آرنج‌ها را خم کنید.

2- بایستید و یک وزنه را به صورت عمودی با دو دست نگه دارید. آرنج باید خم باشند. حرکت اسکات انجام دهید به طوری که آرنج‌ها بین زانوها قرار بگیرد. دوباره بایستید و بدنه را به سمت راست بچرخانید. این حرکت را 2 تا 3 ست و در هر سه 10 بار تکرار کنید.

3- بایستید بدن را از ناحیه لگن خم کنید. یک پا را صاف بر روی هوا نگه دارید دست‌ها را کشیده به سمت جلو نگه دارید. هنگام خم شدن باید نوک انگشت‌ها با زمین تماس پیدا کند.

این ورزش‌ها باعث افزایش ترشح آدرنالین می‌شوند و جریان خون را افزایش می‌دهند. انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید نیز می‌تواند به افزایش انرژی کمک کند. برای انجام این ورزش باید 2 تا 3 بار، 30 ثانیه بدوید یا راه بروید تا بدن گرم شود. سپس 30 ثانیه تا یک دقیقه با سرعت زیاد بدوید. این کار را 5 تا 6 بار تکرار کنید. در قسمت دوم تمرین یک دقیقه تا یک و نیم دقیقه با سرعت زیاد بدوید و این کار را 8 تا 9 بار تکرار کنید.

سپس 1.5 دقیقه تا 4.5 دقیقه بدوید.

برای خنک کردن بدن 4.5 دقیقه تا 5 دقیقه با سرعت کم راه بروید. این کار را 3 تا 4 بار تکرار کنید.

منبع :

زیرمجموعه و جبرمجموعه ها از جبر و احتمال
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( سوم ریاضی)
دبیر : عباس اسدی