راه‌هایی برای مقابله با درد در ناحیه ساق پا در ورزشکاران

درد در ناحیه ساق پا یا سندرم استخوان درشت نی میانی (MTSS) مشکلی است که ورزشکاران را از فعالیت باز می‌دارد.

راه‌هایی برای مقابله با درد در ناحیه ساق پا در ورزشکاران

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، درد در ناحیه ساق پا، درد شایع در بین ورزشکاران است که باعث می‌شود آنها نتوانند فعالیت کنند. شکل پا، ضعف در عضلات و کم بودن تراکم استخوان می‌تواند احتمال این آسیب‌دیدگی‌ را زیاد کند. اگر بر روی زمین سفت با کفش بدون لژ ورزش کنید، تمامی فشار به ساق پا و تاندون‌ها وارد می‌شود.

اگر دچار این آسیب‌دیدگی‌ و درد شده‌اید بهتر است که استراحت کنید یا ورزش‌هایی مانند شنا، دوچرخه‌سواری و یوگا انجام دهید تا درد کم کم بطرف شود.

به کفش‌های ورزشی خود توجه کنید. این کفش باید به خوبی از پا حفاظت کند و لژدار باشد. می توانید از کفش‌های کفشی که انحنای کف پا را به خوبی می پوشانند نیز استفاده کنید.

انجام فیزیوتراپی‌ و ماساژو نیز می‌توانند به بهبود اوضاع کمک کند. تا زمانی که درد دارید می توانید بر روی ساق پا یخ بگذارید. بدین شکل تورم پا کمتر می‌شود.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب
الکتریسیته ساکن+آزمون غیرحضوری از فیزیک و آزمایشگاه 3 سوم تجربی
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( يازدهم تجربي)
دبیر : سیاوش فارسی