نوروز 96

قصه‌های بچه‌های هنر: علیرضا دوستدار- رتبه 5 ایثارگران هنر 94

علیرضا برای کنکور هنر، برنامه­ ی راهبردی کانون را با دقت پیگیری کرده و کاملاً مطابق با برنامه­ ی آزمون پیش می‌­رفته است.



علیرضا دوستدار

علیرضا برای کنکور هنر،  برنامه­ ی راهبردی کانون را با دقت پیگیری کرده و کاملاً مطابق با برنامه ­ی آزمون پیش می­ رفته است. او که از آزمون ­های تابستان با برنامه ­ی راهبردی همراه شده، دروس «درک عمومی هنر» به سبب داشتن سؤالات آموزشی­ تر، تحلیلی ­تر و متمرکز در مبحث­ های مختلف و «خلاقیت نمایشی» را نقاط مثبت آزمون ­های راهبردی کانون می ­داند. خلاقیت نمایشی درس مورد علاقه و نقطه ­ی قوت علیرضا بوده است.

او از سایت کانون برای مشاهده­ ی کارنامه و تجزیه و تحلیل نتایج افراد در کنکورهای سال ­های گذشته بهره می ­برده است.

دوستدار درباره ­ی اهمیت پشتیبان ویژه می ­گوید : "اگر پشتیبان هنر داشتم، می­ توانست در روحیه­ ام خیلی مؤثر باشد. پشتیبان مسبب پیشرفت ببیشتر و پوشش دادن نقاط ضعف داوطلب است." او معتقد است پشتیبان ویژه می ­تواند کمبودهای بچه ­های هنر، به خصوص در شهرستان ­ها را جبران کند.

او از شکست نمی­ ترسد و آن­ را نوعی نیروی محرکه و فرصت برای دستیابی به موفقیت می ­داند. راه رسیدن به تمرکز و آرامش را نوشتن، گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم می ­داند. خودش نیز در اوقات فراغت فیلم می ­بیند و رمان می­ خواند. علیرضا، علاقه را مهم ترین عامل محرک در هر موفقیتی می ­داند و به نظرش سینما، کامل­ ترین هنر است.

او به ورزش نیز علاقه­ مند است و رکورد دو سرعتش، طی کردن 100 متر در 11 ثانیه است. به علاوه، در شعر و داستان­ نویسی استانی نیز مقام آورده است.

علیرضا درباره ­ی آزمون ­های گروه هنر کانون می ­گوید: "کانون، میان­ بری برای رسیدن به هدف نیست بلکه هر آزمونش کلاس آموزش است."

به نظر علیرضا دوستدار، آزمون­ ها چارچوبی هستند که می­ توانند نقش ثمربخشی در منظم کردن برنامه ­ی آموزشی داشته باشند.


تهیه و تنظیم: مینا دامغانیان- محسن مختاری فر- ارغوان عبدالملکی

ارغوان عبدالملكی