چهار حرکت برای بر طرف کردن کمردرد ناشی از نشستن و رانندگی

نشستن یا رانندگی بیش از اندازه باعث ایجاد درد در ناحیه کمر می‌شود. میتوان با انجام حرکات ورزشی خاص این درد را کاهش داد.

چهار حرکت برای بر طرف کردن کمردرد ناشی از نشستن و رانندگی

نشستن یا رانندگی بیش از اندازه باعث ایجاد درد در ناحیه کمر می‌شود. میتوان با انجام حرکات ورزشی خاص این درد را کاهش داد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، هر یک از ما در بدن لایه پوششی فیبری داریم که در تمام پیکرمان گسترده شده و به عضلات کمک می‌کند که با هم کار کنند. این لایه "فاشیا" نام دارد. فاشیا انعطاف‌پذیر است و به راحتی حرکت می‌کند. اگر رطوبت بدن کافی نباشد، بدن زیاد حرکت نکند یا در حالت خوبی قرار نگیرد. فاشیا انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد و سفت می‌شود.

اگر کمر درد ناشی از دیسک کمر نباشد، می‌توانید با انجام ورزش سفتی فاشیا و ناراحتی در این ناحیه را بر طرف کنید. بیشتر مردم فکر می‌کنند که اگر احساس انقباض در ناحیه عضلات کمر داشته باشند، باید حرکات کششی را انجام دهند اما بیشتر مواقع نیاز به قدرتمند کردن عضلات وجود دارد. قدرتمند کردن عضلات شکم نیز می‌تواند به عضلات کمر کمک کند. قدرتمند کردن عضلات لگن، باسن و شانه‌ها نیز می‌تواند به کمتر شدن درد در عضلات کمر کمک کند. این کار باعث می‌شود که نیرو در تمام بدن پخش شود و فشار را از روی کمر برداشته شود.

به نوشته پایگاه اینترنتی myfitnesspal چهار حرکت برای از بین بردن تنش در ناحیه کمر و قدرتمند کردن عضلات بدن به شرح زیر است:

1. در حالی که پاها را در کنار هم قرار داده‌اید، بایستید. دست‌ها را بالای سر ببرید. با دست راست مچ دست چپ را بگیرید و به سمت بالا و راست بدن را بکشید. 15 ثانیه در این حالت بمانید و همین حرکت‌ را برای سمت دیگر بدن نیز انجام دهید.

2. در حالی که صورت‌تان به سمت سقف است، دراز بکشید، زانوها را خم کنید و پاها را روی زمین قرار دهید. باز دم انجام دهید و به آرامی لگن را به سمت بالا منقبض کنید و بالا ببرید. کمر باید روی زمین باشد. دم انجام دهید و کمر را پایین بیاورید.

3. بدن را صاف نگه دارید. یکی از زانوها را بالا ببرید. 30 ثانیه نگه دارید سپس زانو را پایین بیاورید و همین کار را برای زانوی دیگر انجام دهید. این کار را چندین بار تکرار کنید.

4. پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید. پای راست را به اندازه یک قدم بزرگ به سمت راست ببرید. لگن را به سمت عقب بدهید. زانوی راست را خم کنید. پای چپ را صاف نگه دارید. بر روی پاشنه پای راست فشار بیاورید و زانو را صاف کنید. همین کار را بر روی پای چپ نیز انجام دهید تا 10 بار این کار را انجام دهید.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب