۳ عامل موفقیت در هر امتحانی

برای موفقیت در هر نوع آزمونی، محققان ۳ عامل را برمی شمارند.

۱ - ورزش سبک: انجام دادن ورزش های هوازی، روند سوخت و ساز و تولید انرژی بدن را بهبود خواهد داد. میزان استرس را کاهش می دهد و میزان تولید آندروفین ها را که در فرد احساس خوبی ایجاد می کند، افزایش می دهد. پرداختن به ورزش های هوازی نیز میزان استرس را به حداقل می رساند و می توان در هر زمان یا مکان انجام داد.

پیاده روی ۲۰ دقیقه ای می تواند ذهن را فعال نگه دارد و میزان استرس را کاهش دهد.

 

۲ - خواب خوب: خواب خوب، میزان عملکرد و هوشیاری مغز را افزایش می دهد. در روز درس بخوانید و شب بخوابید. از خواب ظهر نیز بپرهیزید قبل از خواب شیر ولرم میل کنید تا راحت تر بخوابید.

۳ - مواد غذایی مغذی بخورید: در روز امتحان لازم است یک صبحانه سالم و مغذی میل کنید. با مصرف پروتئین و کربوهیدرات دیر گرسنه می شوید و می توانید میزان تمرکز و هوشیاری تان را افزایش دهید. از مصرف نوشیدنی های کافئین دار که باعث اضطراب می شود، پرهیز کنید. برای صبحانه مصرف یک عدد تخم مرغ آب پز، یک برش نان تست سبوس دار و کمی بادام توصیه می شود.

منبع :