کشف لایه‌ای جدید در تار مو، دانشمندان را شوکه کرد

در کشفی منحصر بفرد لایه‌ای جدید در تار موی انسان توسط پیشرفته‌ترین میکروسکوپ الکترونی شناسایی شده است که نویدی برای درمان مشکلات مو درآینده خواهد بود .

کشف لایه‌ای جدید در تار مو، دانشمندان را شوکه کرد

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، پژوهشگران به تازگی یک لایه جدید در تارهای مو کشف کرده‌اند که در نوع خود منحصر بفرد است.

گفتنی است، کشف این لایه می‌تواند منجر به ساخت داروهای ضد ریزش موی قوی تر و نیز شامپوها و نرم‌کننده‌های موی موثر‌تر و کم عارضه تر شود.

بررسیها نشان می‌دهند، این لایه توسط استفاده از پرتوهای قدرتمند اشعه ایکس کشف شده است.

همچنین فرم متفاوتی از پروتئین در این قسمت در مقایسه با بخش‌های دیگر ساقه مو وجود دارد. این لایه حاوی رنگدانه و کوتیکول است. این لایه کراتین بتا نامگذاری شده است و توسط میکروسکوپ الکترونی تصویر برداری از آن انجام شده است.

تا به حال دانشمندان تنها بر روی لایه کراتین آلفا تحقیق کرده و داروها بر اساس آن ساخته شده اما لایه جدید، کراتین بتا بر اساس تحقیقات ارتباط مستقیمی با قدرت ارتجاعی موها دارد و می‌تواند به تشخیص بهتر بیماری‌های مرتبط با مو منجر شود.

با این یافته‌ یک نگرش جدید در خصوص علم تارهای مو در انسان بدست آمد.