تکنولوژی‌های مربوط به سلامت چقدر موثرند؟

در سال‌های اخیر برنامه‌های مربوط به سلامت بر روی گوشی‌های هوشمند نصب شده‌اند و ابزار مختلفی برای اندازه‌گیری فاکتورهای مربوط به سلامت در اختیار مردم قرار گرفتند.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، شواهد علمی زیادی مبنی بر این که تکنولوژی‌های مربوط به سلامت مشکلات قلبی – عروقی را کاهش می‌دهند، وجود ندارد، اما آنچه که مشخص است این است که این تکنولوژی‌ها به شیوه زندگی سالم‌تر کمک می‌کنند.

بررسی‌ها نشان داده است حدود 20 درصد افرادی که گوشی هوشمند دارند از برنامه‌های مربوط به سلامت استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها میزان فعالیت فیزیکی و ضربان قلب این افراد را اندازه‌گیری می‌کند. برنامه‌های مربوط به سلامت در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند. بررسی‌ها در سال 2014 نشان داده است که یک ششم مردم آمریکا از تکنولوژی های این چنینی بهره مند هستند.

برای تحقیق درباره میزان تاثیر این برنامه‌ها بر زندگی سالم‌تر و فعالیت افراد، محققان دانشگاه پیتزبرگ به بررسی تکنولوژی های سلامت در 10 سال اخیر پرداختند. آنها بررسی کردند که چگونه این تکنولوژی‌ها بر کاهش فاکتورهای خطر تاثیر می‌گذارند. هفت فاکتور مهم که احتمال می‌رود از این تکنولوژی ها تاثیر بگیرند عبارتند از، افزایش فعالیت فیزیکی، مدیریت وزن، جلوگیری از مصرف سیگار، کاهش قند خون، کنترل کلسترول و کنترل فشار خون.

پیش از این مطالعاتی که در این باره انجام شده بود در مقیاس کوچک بوده است. محققان با بررسی وزن افرادی که از تکنولوژی سلامت استفاده می‌کنند دریافته‌اند، این افراد نسبت به افراد دیگر سریع‌تر توانسته‌اند وزن خود را کاهش دهند و کنترل کنند.

ضمنا افرادی که از برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی‌های هوشمند برای جلوگیری از سیگار کشیدن استفاده می‌کنند 10 برابر بیشتر از دیگران در ترک سیگار موفق بوده‌اند.

بررسی‌ها نشان داده است که بعد از شش ماه استفاده از این برنامه‌ها 90 درصد افراد نتوانسته‌اند سیگار را کامل ترک کنند، اما افرادی که از این برنامه‌ها در کنار برنامه‌های دیگر برای ترک سیگار استفاده کرده‌اند موفق بوده‌اند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید این مساله که هنوز اطلاعات کافی درباره تاثیر تکنولوژی‌های مربوط به سلامت وجود ندارد و مطالعات کافی در این باره انجام نشده است، به این معنا نیست که این تکنولوژی ها موثر نیستند. کنترل کردن خود یکی از مهم‌تر‌ین استراتژی‌ها برای ایجاد سلامت قلبی – عروقی است. اگر تصور می کنید که استفاده از این تکنولوژی‌ها باعث می‌شود شما بیشتر فعالیت کنید و عادت‌های نادرست خود را تغییر دهید حتما به استفاده از آنها ادامه دهید.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

در بین قبولی هایم کدام رشته را انتخاب کنم ؟
تغییر رشته دادن در یک دانشگاه چه ضوابطی دارد؟

باسخ به سوالات شما در زمینه تکمیل ظرفیت ، انتخاب نوع دانشگاه (سراسری ، آزاد ، پردیس ، غیرانتفاعی ) ، انتقالی و مهمان ، رزرو دانشگاه ، کارنامه سبز و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون کد
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب