تا می‌توانید ب 12 مصرف کنید!

یکی از مهمترین وظایف ویتامین B در بدن، کمک به سلول‌های بدن برای تولید انرژی است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمبود ویتامین B12 یک مشکل شایع در اکثر کشورهاست و در گیاهخواران و زنان باردار بیشتر دیده می شود.

افراد معمولا کمبود ویتامین B12 را در رژیم غذایی خود احساس نمی کنند، زیرا کبد قادر به ذخیره این ویتامین تا 5 سال است.به گزارش انتشارات پزشکی دانشگاه هاروارد، مهمترین عوارض کمبود ویتامین B12 عبارتند از :

کم شدن اشتها

از دست دادن وزن

احساس خستگی و ضعف

افسردگی

اختلال حافظه و تفکر

احساس بی حسی و سوزن سوزن شدن دست و پا

از دست دادن تعادل

زخم دهان و زبان

یبوست و مشکلات گوارشی

زردشدن پوست

کم خونی

منبع :